بی کیفیت ترین میلگرد ایران

میلگرد در ایران به صورت گسترده ای تولید می شود از این رو کارخانه های بسیاری در ایران وجود دارند که میلگرد تولید می کنند. این کارخانه ها انواع میلگرد را با کیفیت و استاندارد بالا تولید می کنند و هر روزه با توجه به پیشرفت های علم و فناوری دستاوردهای بسیاری را در این زمینه کسب می نمایند. اکثر کارخانه های ایران همتراز با تولید کنندگان جهانی انواع میلگرد را تولید می کنند. محصولات فولادی همانند میلگرد باید براساس استانداردهای جهانی و با روش های خاصی تهیه شوند در غیر این صورت محصول بی کیفیتی تولید خواهد شد. بهترین راهی که می توان میلگردهای با کیفیت را تشخیص داد، چک کردن علامت اختصاری درج شده روی آن ها است. همانطور که می دانید میلگرد یکی از مصالح اصلی و جدا نشدنی در صنعت ساختمان سازی است، استفاده از این محصول بسیار بالا است به گونه ای که از عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت مسکن است.

میلگرد بی کیفیت در ایران

میلگردها معمولا به دو صورت ساده و آجدار تولید می شوند و به آسانی می توان با توجه به برخی نکات میزان بی کیفیتی آن ها را سنجید.
برخی از کارخانه های تولید میلگرد اقدام به ساخت میلگردهای سبک وزن کرده اند، وزن میلگردهای سبک از وزن استاندارد پایین تر است اما دقت کنید این سبکی دلیل بر بی کیفیتی محصول نیست. در کل بی کیفیتی میلگرد بستگی به اصل و تقلبی بودن آن دارد و بی کیفیت ترین میلگردهای ایران را کارخانه هایی تولید می کنند که مطابق استانداردهای جهانی عمل نمی کنند و بدون در نظر گرفتن مواد اولیه مرغوب، وزن استاندارد، درصد ترکیب مواد اولیه و ... اقدام به تولید میلگرد می کنند.

میلگرد بی کیفیت در ایران

روشی آسان برای تشخیص میلگرد با کیفیت از بی کیفیت

خرید و فروش میلگرد سرشار از سود است و افراد سودجو برای کسب منافع خود اقدام به ورود محصولات بی کیفیت و تقلبی می کنند. قیمت پایین میلگرد ممکن است بیشتر افراد را وسوسه کند اما به کار بردن میلگرد بی کیفیت و تقلبی می تواند سبب خسارت های جبران ناپذیری شود، به عنوان مثال اگر در ساخت ستون های یک برج از میلگردهای بی کیفیت استفاده شود در صورت وقوع زلزله ساختمان کاملا تخریب می شود و همین امر ضرر مالی و جانی جبران ناپذیری به همراه دارد. با توجه به این موضوع خریدار باید از اصل و بدل بودن میلگرد مطمعن باشد. در زیر برای شناسایی محصول بی کیفیت و تقلبی از محصول اصلی به نکات مهمی اشاره شده است:

  • علائم اختصاری: هر کارخانه دارای علامت اختصاری خاصی است در هنگام خرید اگر به این علائم توجه کنید می توانید تا حد زیادی از خرید محصول بی کیفیت و تقلبی جلوگیری کنید. برخی از کارخانه ها علاوه بر حک کردن نام کارخانه روش تولید را نیز نشان می دهند. علامت هایی که روی میلگرد حک می شوند باید به صورت برجسته باشند. علائم میلگردهای بی کیفیت و تقلبی را با سنبه و به صورت دستی انجام می دهند که با کمی دقت می توان به آسانی آن ها را تشخیص داد.
  • پلاک شناسایی: آسان ترین روشی که می توان با آن میلگرد اصل را تشخیص داد پلاکی است که به عنوان نماد و هویت روی بندل وجود دارد. این پلاک به صورت برچسب یا ورق فلزی روی میلگرد نصب می شود. اطلاعاتی که روی پلاک شنایی وجود دارند شامل تاریخ تولید، وزن بندل، گرید، شماره شناسایی و ... است.
  • رنگ میلگرد: میلگردهای با کیفیت و مرغوب اغلب رنگی تیره و مشکی دارند البته این محصولات ممکن است در اثر رطوبت و باران دچار تغییر رنگ شوند. دقت کنید که مدت طولانی از زنگار میلگرد نگذشته باشد زیرا ممکن است به عمق پروفیل وارد شود و در کار خلل ایجاد نماید.

روشی آسان برای تشخیص میلگرد با کیفیت از بی کیفیت

  • وزن میلگرد: یکی از مرجع های وزنی میلگرد جدول اشتال است. کارخانه های معتبر محصولات خود را با توجه به این جدول تولید می کنند. اختلاف وزنی میلگردهای بی کیفیت در هر شاخه با نمونه استاندارد زیاد است. شاخص وزن از مهم ترین استانداردهای آهن آلات است و به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود.
  • برگ آنالیز: محصولات فولادی که به صورت استاندارد و با کیفیت بالایی تولید می شوند دارای برگ آنالیزی هستند که هنگام خرید تحویل مشتری داده می شود. در این برگه درصد ترکیبات میلگرد، استحکام کششی، میزان طول و وزن و ... محصول قید شده است. این روش از مهم ترین راه ها برای تشخیص میلگرد تقلبی از اصل است.
  • خرید از تولید کننده معتبر: هنگام خرید دقت نمایید که میلگرد را از شرکتی تهیه کنید که سابقه بالایی دارد در غیر این صورت نمی توان به صورت صد در صدی از اصل بودن محصول اطمینان داشت.

 اگر چنانچه در خرید میلگرد مردد و نگران هستید، همین حالا با ما در شهرآهن تماس بگیرید. کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا میلگرد تقلبی را از اصل تشخیص دهید و به دام سودجویان نیفتید.

افزودن دیدگاه